Google
 

Thursday, April 19, 2007

Min nye Nokia N95 dims!

Hey - så fik jeg mit nye Nokia N95 "konvergens-device" (=telefon, 5 mpix kamera, dvd-agtigt videokamera, gps, musikafspiller, videoafspiller, radio, internetadgangsapparat samt VoIP-aggregat):

Jeg har kun lige pakket den ud af æsken. Bemærk særligt 3 ting, der overraskede mig positivt:

  1. Stikket i bunden af dimsen er standard (mini-) USB! Så man kan bare smide den i en hvilken som helst computer, sætte dimsen til at være "USB Mass Storage", og så kan man bruge den ligesom man bruger en hvilken som helst USB-nøgle. Eller kamera. Eller iPod for den sags skyld.
  2. Opladeren er nu blevet endnu mindre. Ja, det er den lille dingenot der har en lang ledning nederst til venstre:


  3. Jeg vidste godt at telefonen (ja, lad os bare kalde den det, det gør det nok lettere for alle) har et standard 3,5 mm stik til hovedtelefoner, hvilket er super sejt. Men at der også leveres et audio/video-kabel med til at vise fotos og video på TV og spille musik på et anlæg, det vidste jeg ikke.

Her ses N95'eren sammenlignet med min gamle (udtamponerede) N70'er:

Nå, nu vil jeg lige putte lidt strøm til den, så jeg igen kan modtage opkald ;)

Jeg vender tilbage engang i aften/i morgen med "first impressions", når jeg har afsluttet dagens arbejde, og fået tid til at kigge lidt nærmere på den.

technorati tags:, , , ,

No comments:

Post a Comment

Please comment! I look forward into hearing your comments/oppinions.